Cum aș promova Black Friday pe www.cartepedia.ro. 8 idei de care sunt tare mândră!
Demult tare nu am mai participat la o provocare. Căci, nu-i așa, orice concurs care nu înseamnă doar like + share e o provocare, îți pune mintea la contribuție, te incită. Eu cel puțin mă entuziasmez tare, tare atunci când am ocazia să scriu pe blog! Iar Cartepedia mi-a dat o oportunitate mișto de a mă da în stambă… 🙂
Black Friday… unii oameni îl iubesc, alții, îl urăsc… Experiența mea personală cu Black Friday nu e una tocmai de basm, dar pot clar înțelege de ce unii oameni sunt interesați de promoțiile acestei zile: este un win-win situation pentru toată lumea – cumpărătorii își achiziționează ceea ce au nevoie (și nu au nevoie, de foarte multe ori) la prețuri cu mult reduse, iar vânzătorii își reduc semnificativ stocurile.
Cum aș promova Black Friday-ul pe www.cartepedia.ro sau Cum aș promova www.cartepedia.ro de Black Friday, asta este întrebarea!
-
Discounturi semnificative
Ce îi determină pe oameni să stea cu orele în fața calculatorului și să dea refresh la nesfârșit pe un site? Șansa de a obține un discount semnificativ!
Cu toate că profitul este minim (spre 0) în cazul unor reduceri mari, ideea unor potențiale chilipiruri îi poate determina pe oameni să intre pe site și să răsfoiască paginile și propunerile și să achiziționeze o carte din pură curiozitate.
-
Deal-ul orei
Oamenilor le plac surprizele. Asta se știe, le dă o stare de agitație pozitivă, le stârnește curiozitatea. Sunt convinsă că discounturile și ofertele speciale pentru un timp limitat sunt o surpriză plăcută și îi determină pe cititori să revină pe site periodic, cel puțin să vadă ce cărți mai sunt la promoție, iar din click în click și din link în link… sigur găsesc ceva ce să le sară în ochi!
Ce poate fi deal-ul orei? O reducere suplimentară, o carte gratuită la fiecare comandă, 2+1 gratis, stickere și semne de carte la fiecare carte achiziționată…
Cum să se facă promovarea? Același banner și pe site-ul Cartepedia, și pe conturile de pe diversele platforme de social media: Cartepedia pe Facebook, Cartepedia pe Instagram sau Cartepedia pe Twitter. Fiind o zi mult mai aglomerată decât de obicei, postările pot fi programate ușor, în același timp peste tot, în așa fel încât mesajul să fie clar și același.
-
Pachete cadou
Black Friday pică în plină perioadă de cumpărături pentru Crăciun. Așa că sugestii de pachete-cadou cu discounturi și/sau produse promoționale sunt cu siguranță atractive! Ghidurile pentru potențiale cadouri le permit oamenilor să se inspire și să se decidă mai ușor.
Care pot fi pachetele cadou? Cadouri pentru persoana iubită, Cadouri pentru mama pisăloagă, Cadouri pentru tatăl microbist, Cadouri pentru colegul corporatist enervant, Cadouri de Secret Santa, Blind date with a book, Cadou pentru colega simpatică etc. Cu cât sunt mai haioase titlurile pachetelor, cu atât vor fi mai interesante și vor stimula curiozitatea clienților.
Care e avantajul? Partea cea mai bună la aceste pachete cadou e că se pot păstra, fără reducerile de Black Friday, și după această data, sintetizate într-o postare pe blog, listă ușor de parcurs și citit.
-
Trage cu ochiul la promoții
O idee de marketing ușor de pus în practică în pregătirea Black Friday este crearea unui gif sau a unui videoclip cu produsele care vor intra în vânzare cu discount. Astfel cumpărătorii vor putea anticipa promoțiile ce vor exista pe site și se vor entuziasma și pregăti pentru surprizele pe care le vor avea. Videoclipul nu are nevoie de sunet pentru a fi eficient, poate fi doar o înșiruire „mută” de imagini sugestive sau se poate folosi o muzică simplă, fără drepturi de autor. Important este mesajul și cum ajunge la public!
-
Hashtaguri
Hastag-urile au devenit foarte populare, nu cred că există vreun eveniment sau vreo campanie online care să nu aibă propriul hashtag. Folosite cu cap, pot genera interacțiuni multe pe rețelele sociale Facebook și Instagram. Black Friday e o ocazie minunată de a te folosi de categoriile specifice zilei, deja animate și utilizate intens de ceilalți comercianți: #blackfriday # blackfriday2018 #reduceri. Astfel clienții care caută în mod special reducerile vor fi ușor direcționați către promoțiile Cartepedia.
Succesul este garantat mai ales dacă hashtagurile sunt urmărite în timp real, astfel încât să nu se rateze nici o oportunitate de a contribui la conversațiile pe acea temă. Cu toate acestea, abuzul de mesaje proprii la hashtagurile generice nu e recomandat, comunitatea nu trebuie să se simtă hărțuită, vânată, targhetată, ci să aibă sentimentul că alegerile le aparțin.
-
Cuponul de Aur
Îmi plac concursurile în care toată lumea primește ceva, oricât de simbolic (probabil pentru că niciodată nu câștig nimic). Pentru Black Friday, se poate organiza și un concurs, unde participanții, adică cei care au cumpărat cel puțin o carte și care au distribuit campania pe profilul personal folosind un anumit hashtag, pot beneficia de un cupon de aur: un voucher de reducere sau de o sumă fixă pentru achiziții adiționale într-o perioadă ulterioară a anului. Această tombolă încurajează, de asemenea, oamenii să împărtășească campania cu prietenii pe care îi consideră interesați de discounturi și aduce vizibilitate suplimentară Cartepedia!
-
Surprize la finalizarea coșului de cumpărături
Cine nu adoră să primească discounturi adiționale sau cadouri? Eu, cel puțin, le ador! Așa că ce ar fi ca, înainte de a da click butonului de finalizare a comenzii, să apară un buton mare, roșu, care să aloce, random, un premiu?
Ce premii? Discounturi suplimentare, cărți cadou, accesorii pentru cititori, vouchere pentru achiziții ulterioare…
-
Transport gratuit
Mulți cumpărători devin brusc mult mai interesați de achiziții dacă au transport gratuit. Oamenii preferă să mai cumpere o carte în loc să plătească 10lei la curier. Transportul gratuit poate fi condiționat de plata cu cardul sau de o sumă minimă de achiziție, de exemplu, mai ales coroborat cu unul din punctele anterioare.
Acestea fiind zise și scrise… acestea au fost propunerile mele pentru Cum aș promova Black Friday-ul pe www.cartepedia.ro, articol scris în cadrul concursului Anul acesta tu decizi ce face Cartepedia de Black Friday
Facebook Comments