Oferă feedback creatorului de conținut dacă îți place ce citești la el!
Feedback-ul este moneda de schimb în rețelele sociale (și nu numai) – arată aprecierea și faptul că susții acel creator de conținut (blogger, influencer, antreprenor care își promovează produsele și serviciile). Dacă articolele și postările create de el nu au ca rezultat un „ecou”, un feedback, creatorul de conținut va înceta să împărtășească informațiile, cunoștințele, bunele practice, lecțiile învățate.
Feedback = Engagement
A-ți arăta aprecierea, adresa întrebări și oferi feedback este extraordinar pentru orice creator de conținut. De asemenea, dacă ai competențe sau cunoștințe profesionale în domeniul acoperit de creatorii de conținut îi ajută pe aceștia să se dezvolte și să vadă și alte fețe ale aceleiași monede. „Lumea digitală” are opțiuni pentru a face acest lucru extrem de simplu:
Forma de feedback | Cum faci | Efect | Efort |
liniște | citești conținutul, dar nu faci nimic în plus | fără feedback = fără apreciere = frustrare = sfârșitul împărtășitului de opinii | fără efort |
LIKE | faci clic pe „LIKE” | apreciere personală = motivație = mai multă transparență funcționează automat ca recomandare / partajare pe profilul personal (cel mai puternic mod de a răspândi informații) | un click |
scurt comentariu | comentează cu da, sunt de acord, bine, așa este, nu, nu sunt de acord… | feedback concret, personal, valoros (care adaugă angajament și relevanță) | un minut |
comentariu de valoare | dă comentarii detaliate, inclusiv idei sau opinii proprii | creșterea gradului de conștientizare, adăugarea de relevanță, implicare excelentă (valoroasă și dacă nu ești de acord, dar oferi feedback constructiv) | cinci minute |
postări proprii / conținut conex | faci referire la o postare, mesaj sau întrebare a altcuiva din propria comunitate, blog sau forum | referințele încrucișate reprezintă cea mai înaltă formă de a oferi feedback digital | > cinci minute |
Începe «antrenamentul» de feedback azi!
- Arată-ți aprecierea o dată pe zi, făcând clic pe LIKE (sau orice alt buton de apreciere)
- Oferă feedback personal de două ori pe săptămână cu un comentariu scurt sau valoros
- Fă asta și în lumea „offline” 😉
Îndoieli tipice
- Feedback-ul meu nu este important – GREȘIT… Dacă cineva a petrecut o oră scriind un post – apreciază fiecare tip de feedback – toată lumea contează!
- Feedback-ul meu doar creează efort pentru alții – da, citirea feedback-ului necesită timp și atenție, la fel și a spune „Mulțumesc – dar suntem oameni… ar trebui să merite!
- Nu sunt suficient de competent – nu există întrebări stupide! Din experiența mea, orice întrebară primită, fiecare mică idee de îmbunătățire adaugă valoare oamenilor și materialelor create de aceștia.
- Nu sunt în poziția corectă (ierarhic) pentru a oferi feedback de – GREȘIT… de aceea a fost implementată ideea de feedback – pentru a permite feedback direct, deschis și transversal
- Teama de o reputație proastă – suntem aici unii pentru alții, trebuie să avem încredere în onestitatea celorlalți și ne-am câștigat libertatea de a acționa conform valorilor noastre.
- Totul este doar pozitiv – așa cum a sugerat odată CEO-ul corporației unde activez zi de zi: feedback pozitiv: transparent / feedback negativ: direct și personal
Adică să o luăm altfel… Dacă ai citit ce a scris acolo creatorul de conținut sau te-ai uitat la imaginea pe care a publicat-o pe rețelele de socializare, fă un mic sacrificiu de 10 secunde, dă-i un LIKE, scrie-i un comentariu, pune un emoticon, ai o reacție. Dacă a postat online un articol, e clar că vrea să știe ce părere are cititorul său despre ceea ce a scris. Spune ceva, un salut, motivul pentru care ai ajuns pe pagina respectiv, dacă te-a ajutat sau dacă te așteptai la altceva. Dacă efectiv nu rezonezi cu ceea ce scrie acea persoană și alegi deliberat să o ignori, de ce i-ai mai cerut/acordat prietenia, de ce îl/o mai urmărești pe rețelele de socializare?
Dacă îți place un creator de conținut și vrei să îl/o susții, să aibă posibilitatea să creeze în continuare articole care să te ajute, să te distreze, să te informeze, distribuie-i postările, articolele. Partajându-i articolul, îi arăți apreciere și îți ajuți și alți prieteni să găsească informația pe care poate unii dintre ei o caută. Poți distribui articolul pe pagina ta de Facebook, într-un grup pe Facebook, pe Twitter, pe Pinterest sau chiar pe WhatsApp unor prieteni apropiați sau în grupul vostru de comunicare. Cam toate blogurile au iconițele pentru a distribui ușor articolele pe rețelele sociale, dar dacă nu le vezi din prima, poți pur și simplu copia linkul către articol și distribui direct. E o postare interesantă? Dă-i share cu totul, nu copia conținutul și pune pe pagina ta. Degeaba scrii autorul la sfârșit, de cele mai multe ori se va pierde în negura distribuirilor și va deveni încă o postare viralizată cu autor necunoscut.
Ceva de adăugat? Mi-ar plăcea să-ți citesc opinia într-un comentariu 😉 aici pe blog sau pe pagina mea de Facebook!
Feedback constructiv și de mare ajutor primit de la Poveștile Marei: Sunt foarte mulți cititori pasivi, care fie nu vor să furnizeze informații despre propriile gusturi și păreri ca să-și păstreze o prezență discretă online, fie consideră că implicarea lor nu este necesară, apreciată, importantă. Pentru prima categorie, mă tem că îndemnul va rămâne fără ecou. A doua, însă, s-ar putea să se simtă încurajată. Dar lipsa reacției, în general, este deconcertantă, pentru că tu, ca creator de conținut, nu știi dacă textul tău, să zicem, nu a plăcut sau nici măcar nu a apărut în feedul celorlalți. Și algoritmul FB este ca un cerc vicios: dacă un utilizator dă atenție sau interacționează des cu un alt utilizator, atunci postările acestuia din urmă îi vor apărea frecvent în flux; dacă nu, nu. Poate că un îndemn eficient ar fi: dacă vreți să mai vedeți și altceva pe FB, dați mai puțin like la selfie-uri și poze cu pisici și încurajați conținutul original!
Facebook Comments