Cum folosim hashtag pe Instagram + Dollar Eighty
De când am pornit pe calea coaching-ului, am tot experimentat în dreapta și în stânga cu ce vreau să fac. Îmi place echilibrarea emoțională, o ador, îmi place social media management, îl iubesc. Ce-ar fi să le îmbin și… de aia sunt eu coach de creativitate și idei, nu? 😀 azi vreau să vă povestesc despre Instagram și hashtag-uri, că văd că încă e un domeniu nu foarte explorat în România….
Utilizatorii de Instagram și Twitter știu cât de folosite sunt hashtag-urile pe aceste platforme de socializare, însă utilizatorii noi, aflați la început de drum, întâmpină de obicei câteva obstacole. Ce e un hashtag? La ce folosesc hashtag-urile? Cu sau fără hashtag? Cum aflu ce hashtag-uri mi se potrivesc? La toate aceste întrebări am încercat să răspund prin acest articol.
Ce este un hashtag
Un hashtag are un singur rol: să grupeze toate mesajele de pe un anumit subiect într-o singură căutare, asemenea unei categorii de blog sau a unui album de imagini pe Facebook. Diferența dintre a ști cum să folosești hashtag cu scop și a folosi la întâmplare un termen generic este imensă. Îmi pare rău, #blessed și #summer nu te vor duce prea departe.
Cea mai mare utilitate a hashtag-urilor este la evenimente publice. Astfel poți afla opiniile participanților prin urmărirea hashtag-ului oficial al evenimentului. Pentru a încuraja participanții să-și exprime părerile online, unii organizatori proiectează pe un ecran din sală sau pe timpul difuzării emisiunii aferente evenimentului discuțiile de pe Twitter care conţin hashtag-ul oficial al evenimentului. Acest lucru crește interacțiunea la eveniment și vizibilitatea acestuia în rândul utilizatorilor.
Fiindcă Instagram nu are categorii, navigarea prin hashtag-uri este modalitatea principală prin care poți să descoperi imagini noi despre un anumit subiect (ex. #Reikimaster). Astfel, utilizatorii de Instagram folosesc cel puțin un hashtag în descrierea imaginilor pe care le postează, pentru a fi mai ușor de găsit. De asemenea, poți da Follow la un hashtag pe Instagram încât să vezi în aplicație postările noi despre acel subiect, chiar dacă nu urmărești persoanele care fac postările.
Cum folosim hashtag pentru vizibilitatea brandului
Recomandarea mea este să îți creezi o bază de date cu hashtag-uri relevante pentru business-ul tău și cel puțin un hashtag cu trimitere directă la brandul tău (ex. am creat #smartmediatrivia, pe care plănuiesc să îl dezvolt pentru popularizarea brandului Smartmedia) Alege un hashtag unic sau unul pe care poți prelua conducerea în postări. Cel mai bine este să faci o căutare înainte să-ți alegi hashtag-ul!
Gândește ca un potențial client. Având în vedere că aceștia sunt oamenii cu care vei interacționa, pune-te în locul lor. La ce fel de persoane vrei să ajungă postarea ta? Ce cuvinte cheie ar putea căuta sau ce hashtag-uri ar fi relevante în postările lor? Explorează, fă brainstorming, derive cuvintele, joacă-te în familiile lexicale și crează / alege hashtag în consecință.
Atenție însă să folosești doar hashtag-uri relevante. Dacă mergi la mall și îţi faci un selfie în cabina de probă, nu folosi hashtaguri de tipul #Action sau #ZooPlus, pentru că n-au legătură cu subiectul. În schimb, poți folosi hashtag-ul #Selfie sau #LoveYourself.
Urmărește în timp real hashtag-ul ales (asta însemnând o dată la câteva ore, nu să stai continuu să dai refresh!). Salvează-ți căutările pe hashtag și urmărește ce se postează încât să nu ratezi nici o oportunitate de a contribui la conversație. Reacționează însă rapid la feedback-uri negative. În online focul se răspândește cel mai repede, iar dacă ai dat tonul la conversație, ai grijă să păstrezi ritmul într-o direcție pozitivă încât să-ți ajute brandul.
Nu există reguli prestabilite cu privire la numărul de hashtag-uri pe ar trebui să le folosești, dar nu uita, calitate înainte de cantitate. Din punct de vedere al aplicației, poți utiliza până la 30 de hashtag-uri la o singură postare și 10 hashtag-uri pe Instagram Stories.
Dacă amesteci hashtag-urile și alegi ce e mai trendy sub soare, vei confuza total algoritmul IG și astfel că postarea ta nu va fi afișată, deoarece nu va înțelege ce tip de postare ai creat sau care este nișa intenționată.
Dacă ești un brand mic, local, asigură-te că adaugi orașul sau țara la unele dintre aceste hashtag-uri, deoarece un utilizator din Australia s-ar putea să nu fie foarte interesat să își facă frizura în Timișoara, de exemplu.
Știu că, uneori, o grămadă de hashtag-uri enumerate una după alta nu sunt tocmai cel mai plăcut lucru din punct de vedere esthetic într-o postare, mai ales dacă nu sunt integrate în text, ci înșiruite la finalul textului. Dacă vrei puțină estetică, nu vrei ca postările să pară spam sau dezordonate, utilizează o linie întreruptă înainte de a adăuga hashtagurile. Le poți scrie hashtagurile și în comentarii, dacă preferi, dar implicarea maximă într-o postare este mai probabilă în cazul în care acestea sunt incluse în blocul de text principal.
Dollar Eighty
Un instrument foarte util în crearea listei de hashtag-uri relevante pentru voi, în funcție de nișa de client, cuvintele cheie specific brandului vostru și domeniul de activitate a brandului vostru este site-ul Dollar Eighty.
Dollar Eighty este o strategie de creștere pe Instagram formulată de Gary Vaynerchuck, lider Mondial în marketing. El sugerează să lăsăm cei 2 cenți (expresie idiomatică engleză, care înseamnă părerea noastră) pe 9 postări pentru 10 hashtag-uri diferite.
0.02(cenți) x 9(postări) x 10(hashtag-uri) = $1.80
Cum funcționează strategia Dollar Eighty – $1.80. Când lăsăm un comentariu pozitiv și semnificativ la 90 de postări în fiecare zi, ne creștem foarte mult implicarea în comunitatea Instagram. În timp, această acțiune crește masiv awareness-ul profilurilor, implicarea și comunitatea. Strategia permite să vizăm un anumit public pentru a ne extinde acoperirea în nișa aleasă. Vrem să interacționîm într-un mod semnificativ și unic. Astfel, cu cât comentariile pe care le scriem sunt mai „reale”, cu atât vom atinge rezultate mai „reale”. Iar Dollar Eighty facilitează această acțiune:
- Target Collections – sunt o modalitate excelentă de a vă face o colecție de hashtag preferate. Este nevoie de doar câteva clicuri pentru a șterge/adăuga/modifica hashtag-urile și pentru a lărgi potențialul de implicare.
- Hashtag Targets – sunt un mod fantastic de a viza anumite postări care se potrivesc cu nișa ta. Vei putea accesa orice hashtag-uri pe care oamenii le-au plasat pe postările lor pe Instagram. În timpul căutării, puteți vedea de câte ori hashtag-ul a fost folosit pe Instagram și alte hashtag-uri conexe pe care le puteți alege.
- Profile Targets – sunt o metodă facilă de a viza anumite profiluri sau tipuri de profiluri care se potrivesc cu nișa voastră. Există două moduri în care puteți căuta și identifica profiluri țintă:
- Profile Type: puteți căuta și identifica fraze specifice care pot fi conținute în numele de utilizator. De exemplu: dacă adăugați expresia „CityBreak” ca profile type, Dollar Eighty va afișa profiluri care au cuvântul „ CityBreak” în numele de utilizator.
- Specific Profile: puteți viza postările în care este etichetat un anumit utilizator. De exemplu: dacă adăugați numele de utilizator „@patricia.lidya”, Dollar Eighty va afișa postările în care „@patricia.lidya”, subsemnata, am fost etichetată de mine însămi sau de alții.
- Location Targets – sunt o modalitate de a viza utilizatorii dintr-o zonă specific (o țară, un oraș, un eveniment, un restaurant etc.)
Dollar Eighty este un instrument la care trebuie plătit abonament pentru varianta premium, e adevărat, însă are extrem de multe facilități și în versiunea gratuită. DAR puteți beneficia și de o lună GRATUITĂ de acces premium pe platformă!
Versiunea gratuită (de bază) Dollar Eighty cuprinde:
- Hashtag Targeting
- 10 comentarii zilnice
- Explorarea fluxului de postări
- Bara de progress a comentariilor
- Comentarii în așteptare
- Analiza creșterii
- Istoricul comentariilor
Dacă ești la început de drum cu Instagram și vrei să îți crești vizibilitatea, îți recomand cu încredere acest instrument extrem de util. Hashtag-urile fac diferența cu certitudine!
Facebook Comments