Scanează cu GfK produsele cumpărate și participă la cercetări de piață recompensate!
Visul meu este să fiu și eu una dintre mamele organizate și eficiente din emisiunile Cuponiada la superlativ de la TLC – un serial american de divertisment, unde diverse persoane încearcă să obţină pe gratis marfă în valoare de mii de dolari doar prin valorificarea cupoanelor de reduceri. În ultima perioadă au început să apară și la noi unele opțiuni, nu atât de complexe precum peste ocean, dar trendul e promițător. În această categorie intră și aplicația pe care am descoperit-o și testat-o de ceva timp, GfK.
GfK (acronim din germană de la Gesellschaft für Konsumforschung, societate pentru cercetarea consumului) este o companie de cercetare de piață germană înființată în anul 1934, aflată actualmente pe locul 4 în clasamentul mondial al companiilor de profil. Grupul are mai mult de 10.000 de angajați și 115 subsidiare situate în peste 100 de țări. Compania GfK este prezentă și în România, din anul 1992. Activitățile grupului sunt structurate în cinci segmente:
- Custom Research – cercetare cantitativă și calitativă ad-hoc pentru o arie largă de ramuri industriale (bunuri de larg consum, telecomunicații și IT, finanțe, desfacere cu amănuntul, turism, auto, bunuri industriale)
- Consumer Tracking – cercetare continuă pentru bunuri de larg consum
- Retail and Technology – cercetare continuă pentru bunuri de folosință îndelungată
- Media – cercetare calitativă și cantitativă a consumului de produse media
- Healthcare – cercetare calitativă și cantitativă în toate domeniile medicale
Știi statisticile alea ce apar în media despre coșul mediu de cumpărături de sărbători sau cum s-a schimbat comportamentul de consum al oamenilor în anumite perioade? Ei, asta face GfK – află ce cumpărături și de unde au făcut oamenii, iar apoi transformă aceste informații în statistici pentru publicul larg.
La Panel GfK se monitorizează produsele de larg consum, de folosință imediată: produsele de mâncat, băut, îngrijire personală și machiaj, curățenia casei și detergenți, hrană pentru câini și pisici. Cumpărăturile raportate de către gospodării sunt importante pentru studiu, indiferent de magazin, cantitate sau suma cheltuită. Raportând în ziua achiziției, inclusiv cumpărăturile zilnice (ex: apă, pâine, legume, fructe, etc), datele reflectă fidel comportamentul de achiziție al românilor.
Lista completă a produselor monitorizate la Panel GfK, o găsești pe site (pentru a afla dacă produsul cumpărat sau consumat din producție proprie se scanează, îl poți căuta simplu, cu CTRL+F, în tabelul din link): https://panel.gfk.com/scan-ro/noutati/detalii-noutati/produsele-pe-care-le-scanam.
Pentru o bună funcționare a aplicației este necesar să ai telefonul conectat la internet și să ai activate notificările pentru GfK MyScan.
- Instalare și activare aplicație MyScan (via sms sau email)
- Activează aplicația (după ce ai instalat MyScan pe smartphone, scanează codul QR pentru activarea aplicației)
Cum poți obține puncte?
Există multe acțiuni ce îți pot aduce puncte de recompensă:
- Completarea sau actualizarea anuală a chestionarului demografic, dacă este completat la timp
- Scanarea zilnică a produselor achiziționate și consumate din producție proprie
- Marcarea perioadelor de vacanță, fără cumpărături
- Marcarea perioadelor cu probleme de sănătate care necesită spitalizare
- Buna colaborare, de 2 ori pe an
- Expedierea a 10 etichete ale produselor pentru care aplicația nu deține informații în Panel
- Invitarea altor gospodării și colaborarea acestora minim patru luni cu Panelul
Deoarece interesul pentru membrii Panelului de Gospodării este crescut și opinia fiecărui participant la sondaje este importantă, ocazional, poți fi invitată să participi la diverse studii despre produse și servicii. Pentru cooperare poți fi recompensată cu puncte, în funcție de durata și domeniul studiului.
Puncte săptămânale
- 27 puncte pentru cumpărături și/ sau consum din producție proprie – scanare săptămânală (de luni până duminică) a tuturor produselor achiziţionate și/sau consumate din producție proprie
- 4 puncte cu specificația vacanță – selectarea din meniu În vacanță/ Vacanță, dar nu mai mult de 6 saptămâni într-un an
- 4 puncte cu specificația spitalizare/ afecțiune – selectarea din meniu Spitalizare/ Afecțiune
- 4 puncte cu specificația fără cumpărături – selectarea duminică din meniu ’Fără cumpărături’, dacă în săptămâna respectivă (de luni până duminică) nu s-a achiziţionat sau nu s-a consumat niciun produs din producție proprie
- 6 puncte pentru fidelitate – au fost raportate una dintre situațiile: Cumpărături, Consum producție proprie, În vacanță/ Vacanță, Spitalizare/ Afecțiune, Fără cumpărături
- 6 puncte pentru pentru energie electrică/ acces internet – au fost raportate una dintre situațiile: Cumpărături, Consum producție proprie, În vacanță/ Vacanță, Spitalizare/ Afecțiune, Fără cumpărături
Puncte anuale
- 10 puncte pentru etichete/ ambalaje noi (care îndeplinesc cumulativ condițiile de mai jos)
- sunt ale produselor monitorizate la Panel GfK
- sunt trimise o singură dată de către gospodărie
- au coduri de bare valide
- sunt produse ambalate cu cod de bare, NU ale produselor vrac/ cu cantitate variabilă/ cu coduri de bare generate de magazine
- conțin toate detaliile de pe etichetă/ ambalaj (ex. marcă, producător, cod de bare, etc)
- sunt validate de responsabilii cu baza de date.
- 50 puncte pentru chestionarul Demografic – completarea chestionarului demografic până la data specificată
- 100 puncte pentru gospodărie recomandată şi acceptată – gospodăria recomandată a fost acceptată în aplicație, este activă şi a raportat activitate în minimum 20 de săptămâni
NU se primesc puncte
- pentru selectarea din meniu În vacanță/ Vacanță, mai mult de 6 saptămâni într-un an
- dacă nu a fost raportată niciuna dintre situațiile: Cumpărături, Consum producție proprie, În vacanță/ Vacanță, Spitalizare/ Afecțiune
Ce cadouri poți lua pe baza punctelor GfK?
Contribuția participanților la Panelul de Gospodării este decisivă pentru succesul studiului de piață. Pentru a te recompensa, GfK pune la dispoziție un catalog cu produse variate și utile în fiecare gospodărie. Punctele obținute din colaborarea cu GfK pot fi folosite pentru a alege un cadou din oferta disponibilă, din Catalogul de Cadouri, oricând pe parcursul anului.
Coletele sunt expediate din Cehia, prin intermediul unui serviciu de curierat international, în 4 – 6 săptămâni de la data comenzii. GfK suportă toate costurile de ambalare și expediere a cadourilor către gospodării.
Deoarece catalogul este pregătit cu 10 luni înainte de începerea anului (oferta se schimbă anual), este posibil ca unele produse să fie livrate cu întârziere, să fie înlocuite sau chiar indisponibile, însă ești informată când e situația.
Pentru toate cadourile primite ca recompensă la Panel, GfK România plătește toate taxele și le declară la Administrația Financiară ca ’Alte Venituri’, pe baza numelui și a CNP-ului. Acesta este motivul pentru care este obligatorie completarea CNP-ului (știu că e GDPR) și trebuie anunțați dacă este cazul de imposibilitate de a realiza alte venituri (de exemplu, pentru a nu pierde indemnizația de creștere a copilului).
Punctele gospodăriilor care renunţă la Panel pe parcusul anului, își pierd valabilitatea la finele anului.
Scanarea produselor în aplicația GfK – pași de urmat
În acest VIDEO găsești un exemplu pentru scanarea cumpărăturilor pas cu pas:
Sau poți urma pașii de mai jos.
Pentru a scana cumpărăturile/ consumul din producție proprie
✓ Pentru cumpărături tastezi în câmpul “Căutare magazin” numele magazinului
✓ Pentru consum din producție proprie tastezi “Făcut în casă”
✓ Alege din listă numele persoanei care a făcut cumpărăturile / a pus la dispoziție produsele făcute în casă
✓ Alege metoda de achiziționare a produselor (magazine fizic sau prin curier – alege care)
✓ Scrie data și ora achiziției (de pe bonul de casă)
✓ Notează dacă ai folosit cardul de fidelitate sau nu.
✓ Notează suma totală plătită pentru bunurile cumpărate.
✓ Introdu bonul de casă (fotografiază-l).
✓ Scanează codul de bare de pe eticheta/ ambalajul produsului, NU de pe bonul de casă
✓ Pentru produsele achiziționate vrac sau fără cod de bare apasă butonul “Fără cod de bare“ și tastează tipul produsului.
✓ Răspunde întrebărilor despre cantitate și preț total / per bucată/litru.
✓ Alege “Sfârşit cumpărături” pentru a finaliza scanarea cumpărăturilor.
Pentru a raporta lipsa de activitate
✓ Alege perioada pentru Vacanță/ Afecțiune/Fără cumpărături și apasă „Salvează“
✓ Selectează „Fără cumpărături‟ duminică, doar dacă nu ai făcut cumpărături sau nu ai consumat produse din producție proprie.
Dacă nu raportezi nimic în aplicație, precum cumpărături/ consum din producție proprie, vacanță, spitalizare/ afecțiune sau fără cumpărături, ești sunată de un Consultant Panel pentru a afla motivele lipsei de activitate și a-ți acorda asistența necesară, dacă e cazul.
Invită un prieten în Panelul GfK
Lunar poți recomanda 5 prieteni să se alăture gospodăriilor din Panelul GfK. Dacă prietenul se înregistrează și descarcă aplicația în baza recomandării tale, gospodăria este acceptată în aplicație, este activă şi raportează activitate în minimum 20 de săptămâni, vei fi recompensată.
Deci…
Iată câteva sfaturi utile pentru transmiterea datelor către serverul GfK, imediat ce produsele au fost scanate:
- Scanează produsele cumpărate în ziua achiziției şi produsele consumate din producţie proprie în momentul consumului.
- Selectează duminică una dintre variantele: În vacanță/ Spitalizare/ Fără cumpărături, dacă nu ai făcut cumpărături/ consumat produse din producție proprie
- Introdu prețul pe bucată sau prețul pentru întreaga cantitatea cumpărată; ai posibilitatea să alegi una dintre cele două variante
- Este obligatoriu să apeși “Sfârșit cumpărături” după ce ai scanat toate produsele achiziționate/ consumate.
Raportând cumpărăturile imediat după achiziție și produsele consumate din producție proprie în momentul consumului, săptămâna următoare vei fi recompensată pentru activitate.
Facebook Comments